Όσοι δεν ακούν ικανοποιητικά, διακατέχονται από έλλειψη αυτοπεποίθησης και φόβους.Φοβούνται ότι δεν άκουσαν το τηλέφωνο ή το κουδούνι της εξώπορτας, φοβούνται να μην τους χτυπήσει αυτοκίνητο, γιατί δεν ακούν τους θορύβους του.Οι βαρήκοοι προσπαθούν να μην δείξουν  ότι δεν ακούν και σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν παρεξηγήσεις με τους συνομιλητές τους, καθώς παρερμηνεύουν τα λεγόμενα  τους.   Λαμβάνουν μέρος σε συζητήσεις, κάνουν ότι ακούνε και δίνουν λανθασμένες απαντήσεις.   Όσοι έχουν μικρού ή μέτριου βαθμού βαρηκοΐα ακούνε αλλά δεν διακρίνουν την ομιλία και κάνουν συχνότερες γκάφες με τις οποίες γελά το άμεσο  περιβάλλον τους.  Όσοι είναι έντονα βαρήκοοι απομονώνονται στον εαυτό τους και ζουν παρερμηνεύοντας τους λόγους των  οικείων τους,  δημιουργώντας συχνά προστριβές και παρεξηγήσεις ή δε μιλούν καθόλου.    Θυμίζουμε ότι ο βαρήκοος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΗΡΟΣ, εφ’ όσον η ακουστική του ικανότητα αποκαθίσταται με την χρήση του ακουστικού.

 


Η ψυχολογία του  υποψήφιου χρήστη Ακουστικού Βαρηκοΐας.
Μόλις ο γιατρός πληροφορήσει το άτομο ότι για  ακούσει αποτελεσματικά πρέπει να τοποθετήσει ακουστικό βαρηκοΐας, αυτό αντιδρά συνήθως αρνητικά, ιδίως όταν το άτομο είναι ηλικίας μεταξύ 40-60 ετών και ιδιαίτερα αντιδρούν οι γυναίκες.
Η άρνηση οφείλεται στην προκατάληψη ότι θα φορέσει κάτι που θα σηματοδοτεί για τους άλλους μια αναπηρία. Όμως η απαίτηση του από τον γιατρό ή τον εφαρμοστή είναι να ακούει με το ακουστικό όπως άκουγε στο παρελθόν, όταν ήταν υγιής.
Και οι δύο αυτές στάσεις είναι λανθασμένες για τους εξής λόγους:

1) Η σημερινή τεχνολογία παρέχει ακουστικά τελείως αόρατα, που δεν προκαλούν το μάτι των συνανθρώπων μας.

2) Τα ακουστικά δεν αποκαθιστούν την φύση, αλλά βοηθούν, ενισχύουν και αποκαθιστούν την απώλεια ακοής μέχρι εκεί που μπόρεσε να  φθάσει η ανθρώπινη τεχνολογία.
Πολλές φορές υπερβολικές απαιτήσεις έχουν και οι συγγενείς  των βαρήκοων. Γι’ αυτό οι συγγενείς πρέπει να κατανοούν ότι το ακουστικό βοηθάει τον χρήστη να ανακτήσει την αυτοπεποίθηση του και να τον βγάλει από την κοινωνική του απομόνωση.Πρέπει λοιπόν να τον ενθαρρύνουν και όχι να τον αποθαρρύνουν.   Οι υποψήφιοι αγοραστές ακουστικών συχνά βλέπουν με καχυποψία τον γιατρό τους και  τον εφαρμοστή τους.  Μερικοί πιστεύουν ότι ο γιατρός έχει κάνει λάθος διάγνωση, άλλοι πιστεύουν ότι το ακουστικό θα χειροτερέψει την ακοή τους και άλλοι νομίζουν ότι οι εφαρμοστές ακουστικών θα τους εξαπατήσουν.

Όλοι οι παραπάνω τυγχάνουν απεριόριστης συμπάθειας από τον γιατρό τους και τον εφαρμοστή τους, γιατί οι τελευταίοι γνωρίζουν ότι η συμπεριφορά αυτή είναι επακόλουθο της χρόνιας βαρηκοΐας τους και υπομονετικά γνωρίζουν πώς να αποκαταστήσουν την  εμπιστοσύνη τους.